Fakultät Betriebswirtschaft / Professor/-in /
People Management
After graduate studies in Germany and France, he finished his PhD at Karlsruhe Institute of Technology. He was lecturing at TU Braunschweig and Universidad de Venezuela, and pursued postgraduate studies in Management at Ross School (US) and Ashridge Business School (UK). Since September 2016, Andreas is a full professor of People Management at Kempten University of Applied Sciences.
Dr Mueller has (co-)founded two corporate universities, starting with Volkswagen AutoUni in 2003, where he founded its School of Science and Technology. In his role he represented Volkswagen’s academic links to the MIT in Boston and he oversaw AutoUni’s activities in Latin America. In 2007, he became Chief Learning Officer at Erste Group and founded its Erste School of Banking and Finance with operations in 8 countries.
His focus is on organizational (culture) change & transformation, where he has also works as an advisor to international corporates. He shares his expertise in several communities of practice. His current research topics include Digital HR and Corporate Digital Learning.
Teaching Areas: Corporate Strategy, Business Modeling, Organisational Change, Cultural Transformation, HR Management, Leadership
Current Research Focus: Corporate Digital Learning (as enabler of digital transformation)
Continously involved in Industry Projects
Part of European EdTech Network (eetn.eu)
Müller, A. (2024). A Tour d'Horizon of de Casteljau's Work. submitted
Müller, A.; Falter, T. (2024). Wenn die Arbeit wieder Energien freisetzt. submitted
Müller, A. (2024). Paul de Casteljau: The story of my adventure. Computer Aided Geometric Design 110: 102278
Bazen, G.; Müller, A. (2023). Fun as a Function: On the Role of Fun in a Sustainability Bootcamp. submitted
Jüster, M.; Müller, A. (2022). Die Entbettung beruflicher Aus- und Weiterbildung: Zur digitalen Transformation des Corporate Learning. In: Cloots, A. (Hrsg.): Hybride Arbeitsgestaltung Wiesbaden: Springer, 113-141.
Müller, A.; Falter, T. (2020). Sechs Führungs-Perspektiven für die digitalte Transformation: Welche Dashboards das Veränderungsmanagement in digitalen Zeiten unterstützen können. In: Wörwag, S. / Cloots, A. (Hrsg.): Neue Arbeitswelt – New Work Culture? Wiesbaden: Springer, 239-257.
Baumgarten, Ch.; Müller, A. (2020). Einen Mercedes in der Garage, aber der Führerschein fehlt? Über die Herausforderungen von Zusammenarbeit. In: Wörwag, S. / Cloots, A. (Hrsg.): Human Digital Work – Eine Utopie? Wiesbaden: Springer, 239-252.
Müller, A.; Falter, T. (2019). HR in Digital Metamorphosis. HR World 02 (December 2019), 53-57.
Luckmann, M.; Müller, A. (2016). Agilität (Teil 3): „Die Bank für Menschen ohne Bank“. Stiftung & Sponsoring 3/2016, S. 14-15. http://www.susdigital.de/SuS.03.2016.014
Luckmann, M.; Müller, A. (2016). Agilität (Teil 2): Die Entdeckung der Transsektoralität. Stiftung & Sponsoring 2/2016, S. 20-21. http://www.susdigital.de/SuS.02.2016.020
Müller, A. (2016). Mehr Führung. In: Wolf, S. / Marquering, P. (Hrsg.): Unkritische Massen? Offene Gesellschaft und öffentliche Vernunft. Berlin, Münster, London: Lit-Verlag, 227-240
Müller, A. (2010). Nachhaltig zum „Besseren“. In: Gimmler, A. / Holzinger, M. / Knopp, L. (Hrsg.): Vernunft und Innovation. Über das alte Vorurteil für das Neue. München: Fink, 327-332
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